مرور زمان انتظامی

مرور زمان انتظامی

مرور زمان انتظامی

وکیلنا به نقل از حقوق نیوز - مرور زمان
شماره دادنامه : 9111001687
تاریخ صدور دادنامه : 1412/9
مرجع رسیدگی : شعبه هشتم دادگاه انتظامی کانون کلا یدادگستری مرکز
کلاسه پرونه دادگاه ک 9001406

رای دادگاه


در خصوص شکایت شاکی انتظامی از وکیل مشتکی عنه دایر بر وصول حق الوکاله و عدم انجام وظایف وکالتی با وجود انقضاء بیش از سه سال، نظر به مدافعات به عمل آمده از سوی وکیل مشتکی عنه و ملاحظه مدارک و مستندات تقدیمی از ناحیه ایشان و توضیحات ارائه شده در جلسه رسیدگی به شرح مندرج در صورت مجلس، صرف نظر از این که شاکی انتظامی هیچ گونه دلیل دایر بر تفویض وکالت مطابق آنچه اظهار داشته ابراز ننموده است، با توجه به این که حسب ادعا در تاریخ اواخر سال 1386 به وکیل مشتکی عنه مراجعه کرده و این که در تاریخ 17/12/1390 شکایت خود را مطرح کرده است، به نظر دادگاه موضوع مشمول مرور زمان مقرر در ماده 54 قانون وکالت مصوب سال 1315 می باشد و لذا با رد کیفر خواست صادره در این خصوص رای بر موقوفی تعقیب به جهت شمول مرور زمان صادر و اعلام می نماید. نسبت به مساله قبول وکالت بدون تمدید پروانه وکالت نیز حسب آراء صادره که تصویر آن ها در پرنده مضبوط است قبلاً توسط شعب اول و دوم دادگاه های محترم انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز تصمیم لازم اتخاذ گردیده است و لذا کیفر خواست صادره از این جهت نیز رد و رای برموقوفی تعقیب موضوع در این خصوص نیز صادر و اعلام می گردد.


مرور زمان
شماره دادنامه : 9211000218
تاریخ صدور دادنامه : 26/2/92
مرجع رسیدگی کننده : شعبه پنجم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز
کلاسه پرونده دادگاه : 9100220

رای دادگاه


با ملاحظه شکایت شاکی و محتویات پرونده مشاهده می شود که قرار معترض عنه به علت اعلام رضایت شاکی صادر گردیده در صورتی که مستنداً به ماده 85 آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلا استرداد شکایت و از جمله رضایت شاکی مانع از رسیدگی به تخلف انتظامی نمی باشد. لذا قرار صادره صحیحاً صادر نشده و نقض می گردد. لیکن محتویات پرونده و مدارک موجود حکایت دارد از آخرین اقدامات صورت گرفته وکالتی که مسبوق به سال 1387 می باشد حدود پنج سال گذشته است که با توجه به شمول مرور زمان، مستنداً به ماده 54 قانون وکالت 1315، تخلف اعلامی منصرف از کم و کیف آن قابلیت رسیدگی نداشته و به صدور قرار موقوفی تعقیب مبادرت می ورزد.

 

مرور زمان انتظامی
شماره دادنامه : 9111001723
تاریخ صدور دادنامه : 14/12/91
مرجع رسیدگی کننده : شعبه پنجم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز
کلاسه پرونده دادگاه : 9100605

رای دادگاه


در خصوص شکایت خانم (م-ط) علیه آقای (م-ک) مبنی بر ارتکاب عمل خلاف شئون وکالت منطبق بر بند 1 ماده 80 آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که منجر به صدور کیفرخواست مورخ 6/10/91 دادسرای محترم انتظامی کانون گردیده است. صرف نظر از صحت و یا سقم قضه، چون امر مستوجب تعقیب انتظامی در تاریخ 14/6/1389 صورت پذیرفته و شاکی انتظامی بعد از دو سال در تاریخ 8/7/1391 اقدام به ثبت شکوائیه خود در کانون نموده است، به لحاظ شمول مرور زمان به استناد ماده 54 قانون وکالت مصوب 1315 دادگاه با نقض کیفر خواست قرارموقوفی تعقیب آقای (م-ک) را صادر و اعلام مینماید.

 

مرور زمان
شماره دادنامه : 9111001329
تاریخ صدور دادنامه : 29/9/91
مرجع رسیدگی کننده : شعبه هفتم دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز
کلاسه پرونده دادگاه : 8901482

رای دادگاه


در این پرونده دادسرای انتظامی وکلاء کیفر خواستی مبنی بر اعلام تخلف وارده به موجب ماده 62 آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلا به طرفیت آقای (ی-پ) صادر و ضمن آن درخواست مجازات مشاالیه را به دلیل ارتکاب رفتار خلاف شئونات حرفه ای نموده است. اگر چه مستند مندرج در بند یک کیفرخواست بسیار گنگ و مبهم است و صرفاً بیان نموده : «دریافت حق الوکاله با رای دادگاه و اقرار به وصول توسط مشتکی عنه» (که علی الاصول صرف دریافت حق الوکاله تخلف محسوب نمی شود) اما با توجه به اوراق پرونده چنین به نظر می رسد که دادسرای انتظامی معتقد است آقای (ی-پ) به موجب یک طغری چک تضمین شده بانک ملی به شماره 957737 مورخ 9/7/1385 به میلغ هشت میلیارد و نهصد و شصت و نه میلیون و چهارصد هزار ریال را تحت عنوان حق الوکاله اخذ نموده اما مالیات مربوطه و سهم صندوق کانون راپرداخت نکرده است، از این جهت و علی رغم آن که در کیفر خواست ماده استنادی درج نشده است، عمل وی را خلاف شأن وکالت دانسته و خواستار مجازات وی شده است.
این دادگاه با بررسی کامل و دقیق اوراق پرونده ، نظر به این که چک مورد نظر در تاریخ 9/7/1385 دریافت گردیده و از آن تاریخ تا زمان تشکیل پرونده در دادسرا بیش از 2 سال زمان گذشته است، موضوع را مشمول مرور زمان دانسته و مستنداً به ماده 54 قانون وکالت ضمن نقض کیفر خواست نظر به موقوفی تعقب آقای (ی-پ) در این پرونده دارد.

پایگاه اطلاع رسانی وکیلنا



+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.newslaw.net
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

درباره سایت وکیل نا

سایت وکیل­ نا به منظور اطلاع­ رسانی و آگاهی ­بخشی به عموم مردم و اکثرا کسانی که دانش تخصصی حقوقی نداشته و در زندگی روزمرۀ خود ممکن است با مسائل حقوقی و قضایی مواجه شوند ایجاد گردیده است.

درج آگهی در وکیل نا برای عموم وکلا آزاد است و مسئولیت اطلاعات وارد شده با آگهی دهنده می‌باشد. لطفا قبل از هر گونه اقدام از اعتبار و کیل مربوطه مطمئن شوید.

© تمامی حقوق این سایت برای وکیلنا محفوظ است.

/ طراحی و اجرا: آرادپرداز